//tylia//
HATI

Sunday, May 7 @ 10:47 PM | 0 Comment [s]

Hai, assalamualaikum. 

Kali ni entry bukan pasal kawan atau pakwe. Ini pasal adik beradik. Ramai orang tktahu sebenarnya adik beradik yg umur lebih kurang ni banyak kali bergaduh masam muka. Contohnya i dengan abang i. Dia tua setahun. Masa kecik kecik gaduh tk kisah sebab tkde perasaan. Bila gaduh time besar ni, dah kenal apa itu perasaan, kalau gaduh mesti terkesan kt hati. Sebab apa? Sebab mulut dia macam longkang. Kalau benda tu betul salah i takpa i tk maki balik i diam i jawab sikit2 ja tapi kalau benda yang i tk expect jadi memang maki balik. Sebelum ni i dngan abang i jarang gaduh. Since i tk kerja ni dia macam angin kuat. Sebelum ni gaduh i banyak mengalah sebab i nk jaga hati dia, and dia bnyak menyumbang kewangan kt family i semua. Dia jadi api i jadi air i cakap baik baik(kadang2) sbab i tahu dia kerja. Tapi this time i tk tahan, i jadi panas hati. Sebab dia

I pakai motor harini pegi jogging sekali dngan bfast kawan kelas. Selalu i jogging pagi tkdak apa masalah pun. I dah habis jogging semua lepak kt wakaf nk makan. Baru 2 3 suap makan dapat whatsapp wei hg ktmana? I cakap pi jogging. Patu teros dia bantai i cakap jogging bodoh apa org nk pi keja naik moto! Hgpa rasa kan, hgpa tengah makan ni, patu orang duk buat bebai kt hg, apa perasaan hgpa? Panas hati la kan? I maki balik tkdak keta ka bodoh dia cakap nk guna moto cepat smpai bahasakan diri dia aku. Padahal leta ada kt rumah. Alasan tknak naik keta sebab dia dah lambat nk kejaq masa naik moto senang. I dah keluaq awai dah bertolak ansur la sikit. Aku tengah makan bangang duk bebai kt aku time tengah makan memang aku pantang. Aku balas smooth ja tapi dalam cara maki. Aku dah tk tahan. Sumpah tk larat nk jaga hati. Sumpah. Cakap la aku kurang ajaq ka apa ka aku memang dah tk larat nk jaga hati depa dah. Hati aku ni depa ada jaga? Sekelumit kuman pun tkdak. Main hentam ja cakap tk pikir. Patu ni dia cakap dia kerja kalau aku tk kerja hgpa nk makan apa semua lantak kt hgpa. Dia duk cakap pasal kerja dia. Aku malas nk amik tau dah. Patu balik rumah abah cakap abli mengamuk nk moto tu. Habis tu ingat aku tkdak perasaan bebai ka???? Tengah makan orang mai maki hg. Ingat aku ni orang yg tkdak perasaan ka wei hg nk cakap aku macam2.. 

Aku tktau lah maybe aku tk kerja depa tk suka aku. Tapi apa apa pun tk boleh ke pikir perasaan aku sebagai adik? Tk boleh ke? Hg tk pernah terfikir ke kalau hg cakap macam macam kt aku, aku boleh terkesan hati? 

Dia balik kerja ni kalau dia ungkit pasal pagi tadi memang aku nak cakap habis teros. Sumpah tk larat jaga hati kot😢😢 


Older Post
The Owner

hi all

/tylia/


Navigations!

Diary About Stuff Site


The Credits!

Template by : Farisyaa Awayy
Basecode by : Nurynn
Full Edited : tyliakma

Best View at GOOGLE CHROME!